Πηγή: anatolh.com
Από τον Εμπορικό Σύλλογο Αγ. Νικολάου εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Σαν Εμπορικός Σύλλογος Αγίου Νικολάου, ακούσαμε με έντονο προβληματισμό τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν εχθές από την κυβέρνηση.
Για άλλη μία φορά, ο μεγάλος χαμένος αναδεικνύεται η μικρομεσαία επιχείρηση και το μόνο σίγουρο είναι ότι ο κλάδος του λιανεμπορίου δεν αντέχει άλλους πειραματισμούς.
Κατά την διάρκεια της πανδημίας όλες οι επιχειρήσεις της χώρας έβαλαν πλάτη και τήρησαν στο ακέραιο τα προηγούμενα μέτρα. Υπέμειναν επί μακρόν τα επώδυνα lockdown με τον μηδενικό τζίρο, προσδοκώντας την επιστροφή στην «κανονικότητα», που συνεχώς αναβάλλεται.
Είναι αυτονόητο – και δεν μπορεί κανένας να αμφισβητήσει την αφοσίωση όλων των ΜμΕ της χώρας στον αγώνα κατά της πανδημίας – πως η προστασία της ανθρώπινης ζωής και της ασφάλειας των καταναλωτών παραμένει και σήμερα η πρώτη προτεραιότητα των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων.
Θα τολμήσουμε να πούμε πως ο καταναλωτής είναι, και αισθάνεται, πιο προστατευμένος σε ένα μικρό κατάστημα που έχει δυναμική πέντε έως οκτώ ατόμων από αυτά των Σούπερ Μάρκετ, ή των Λαϊκών Αγορών, που εκεί η είσοδος παραμένει ελεύθερη χωρίς κανέναν απολύτως έλεγχο δημιουργώντας ευθέως ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος όλων των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων της χώρας, αφού τα περισσότερα εξ αυτών έχουν εντάξει στο κωδικολόγιο τους είδη λιανεμπορίου πέραν του τροφίμου.
Θεωρούμε λοιπόν πως η υποχρέωση επίδειξης rapid test για την είσοδο στο κατάστημα συνιστά ανασταλτικό παράγοντα που οπωσδήποτε θα μειώσει την αγοραστική κίνηση – αφού ουσιαστικά δίνεται έμμεσα στον καταναλωτή εναλλακτική λύση – και μάλιστα σε μία περίοδο που οι πληθωριστικές πιέσεις και το ενεργειακό κόστος πλήττουν ήδη όλες ανεξαιρέτως τις επιχειρήσεις. Παράλληλα, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων και οι εργαζόμενοι σε αυτά μετατρέπονται για άλλη μία φορά σε ελεγκτές, καθήκον στο οποίο, ακόμη και αν οι ίδιοι καταφέρουν να ανταπεξέλθουν, είναι σίγουρο πως θα αλλοιώσει την αγοραστική εμπειρία για τους πολίτες, μειώνοντας τις επισκέψεις τους στην αγορά.
Ταυτόχρονα, τα νέα μέτρα στρέφουν ξανά τον καταναλωτή στο ηλεκτρονικό εμπόριο, προτιμώντας ο ίδιος να αγοράσει μέσω κάποιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας μεγάλων καταστημάτων, παρά να δαπανήσει έξτρα χρήματα σε rapid test. Το πρόβλημα εντείνεται καθώς πλέον και brands μεμονωμένων εταιρειών ένδυσης, υπόδησης ή αξεσουάρ που προμηθεύουν χονδρική τα μικρά καταστήματα στη πλειοψηφία τους διατηρούν και ηλεκτρονικό κατάστημα λιανικής.
Με αυτά τα δεδομένα, το λιανεμπόριο εισέρχεται και πάλι σε «αχαρτογράφητα νερά» και μάλιστα ενόψει της εορταστικής περιόδου, την οποία ανέμενε με προσδοκίες ανάκαμψης του τζίρου και της ψυχολογίας.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αγίου Νικολάου είναι αντίθετος στα νέα μέτρα έτσι όπως αυτά ανακοινώθηκαν καθώς τα θεωρεί ανεδαφικά και θα διαβιβάσει άμεσα, μετά από την αποψινή συνάντηση με την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης (ΟΕΣΚ) καθώς και με τους προέδρους των Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, υπόμνημα στην κυβέρνηση για άμεση άρση ή ορθή αναθεώρηση αυτών.»