Πηγή: taxvoice.gr
Άρθρο του Λ. Μπέλεση, Διευθύνοντα Συμβούλου της BBC CONSULTING SA Αντιπροέδρου ΠΑΕΛΟ
Τούς επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια ένα θέμα που θα μας απασχολήσει πάρα πολύ θα είναι η λειτουργία της εφαρμογής του mydata που θα ήδη έχει αρχίσει να εφαρμόζεται μερικά και τμηματικά από τον Σεπτέμβριο του 2021, η δε πλήρης εφαρμογή του θα ξεκινήσει από 01/01/2022 όπως θα αναφέρουμε παρακάτω αναλυτικά !
Ένα σημαντικό σημείο που πρέπει να προσέξουμε όλοι, είναι το γεγονός ότι θα πρέπει να ενημερώσουμε κλαδικά την κοινή γνώμη ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή αυξάνει το κόστος μας και τις ευθύνες μας και ότι δεν γίνεται με ένα κλικ όλη η δουλειά, ενώ παράλληλα θα πρέπει να ενημερώσουμε τούς πελάτες μας για την επιπλέον εργασία που θα έχουμε , ενώ θα πρέπει να τους τονίσουμε την ανάγκη να έχουν δική τους εφαρμογή τιμολόγησης.
Πριν προχωρήσουμε θα αναφέρουμε συνοπτικά κάποια στοιχεία τα οποία έχουν προκύψει και από την μελέτη των έως τώρα δεδομένων, αλλά και τις διαδικτυακές εκδηλώσεις με την ΑΑΔΕ, τα οποία είναι:
Καταργούνται οι συγκεντρωτικές πελατών προμηθευτών(στο σημείο αυτό τονίζουμε ότι θα πρέπει να βγει απόφαση τι θα γίνει το 2020)
Εξασφαλίζονται γρήγορες επιστροφές φόρων και ΦΠΑ
Για το 2021 θα διαβιβασθούν μόνο τα έσοδα
Η ένταξη των επιχειρήσεων για φέτος θα γίνει σταδιακά
Για το 2021 δεν θα υπάρχουν πρόστιμα
Σε λίγο καιρό θα αναρτηθεί η απόφαση καταγραφής των προστίμων που θα ισχύουν από την επόμενη χρονιά
Για την ειδική φόρμα καταχώρησης στην οποία εντάσσεται η επιχείρηση που εκδίδει 50 χειρόγραφα τιμολόγια τον χρόνο ή έχει έσοδα μέχρι 50000 ευρώ και που στην περίπτωση που μέσα στην διαχειριστική περίοδο η επιχείρηση ξεπεράσει μια από τις προϋποθέσεις συνεχίζει κανονικά εκεί και η αλλαγή γίνεται στην επόμενη διαχειριστική περίοδο
Οι τραπεζικές συναλλαγές δεν διαβιβάζονται στο mydata
Ανά κλάδο επιχειρήσεων δημιουργούνται θεματικές ενότητες και επομένως και εγχειρίδια με οδηγίες αναρτημένα στην ΑΑΔΕ
Προσοχή :Οι ΦΗΜ διαβιβάζουν μόνο σύνοψη εσόδων και όχι χαρακτηρισμούς και επομένως υπάρχει υποχρέωση επεξεργασίας και χαρακτηρισμού από τον λογιστή της επιχείρησης έως τις 20 του επόμενου μήνα.
Γιατροί και φροντιστήρια : Απαλλάσσονται από ΦΗΜ όμως πρέπει να στείλουν υποχρεωτικά μετά την έκδοση των αποδείξεων τους μια-μια ξεχωριστά τις αποδείξεις τους και στην συνέχεια να γίνεται χαρακτηρισμός εντός μηνός(έως τις 20 του επόμενου) από τους λογιστές .Επομένως κατά την άποψη μας χρειάζονται σίγουρα εφαρμογή έκδοσης παραστατικών. Εδώ να τονίσουμε, πως όσοι εμπίπτουν στην ειδική φόρμα καταχώρισης, μπορούν να διαβιβάζουν έως τις 20 του επόμενου μήνα τις ΑΠΥ, ενώ όσοι χρησιμοποιούν ERP ή τιμολογιέρα, έχουν περιθώριο 5 ημερών.
Τέλος θεωρούμε ότι υπάρχει ανάγκη επιδότησης του κλάδου μας τόσο για την προμήθεια εξοπλισμού , όσο και για την εκπαίδευση του.
Στις παρακάτω γραμμές θα εξηγήσουμε τα βασικά του σημεία και τις βασικές έννοιες που θα πρέπει να γνωρίζουμε.
Ένα σημείο που θα πρέπει να σταθούμε είναι ότι αποτελεί μια Ελληνική Πρωτοβουλία και ότι δεν έχει εφαρμοσθεί ίδιο σύστημα σε καμία άλλη χώρα παρά μόνο παραπλήσια στην Ιταλία και στην Ουγγαρία και επομένως ίσως υπάρχουν στην πορεία και αφού λειτουργήσει για κάποιο χρονικό διάστημα, σημεία που πιθανόν να χρειασθούν βελτιώσεις.