Με στόχο την παρακολούθηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών φυσικών και νομικών προσώπων προς τους δημόσιους φορείς σε πραγματικό χρόνο και βέβαια τη διαμόρφωση ενός αυτοματοποιημένου μηχανισμού για τη διαχείριση των οφειλών, μπαίνει από Σεπτέμβριο στην φορολογική καθημερινότητα το “Eispraxis”.
Ουσιαστικά, φιλοδοξεί να ακτινογραφεί τις οικονομικές δυνατότητες 4,7 εκατ. οφειλετών και να προχωρά, εφόσον “βλέπει” ότι υπάρχει “κρυφός” πλούτος, σε αυτόματες κατασχέσεις και πλειστηριασμούς κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, είναι, πλέον διαθέσιμες στην ΑΑΔΕ οι εξής διαδικτυακές υπηρεσίες, που δίνουν την ευκαιρία στη φορολογική διοίκηση να συνθέτει το προφίλ του οφειλέτη με στοιχεία π.χ. για την οικογενειακή και εργασιακή του κατάστασης, τα οικονομικά του δεδομένα κτλ.
Οι υπηρεσίες
α) διαδικτυακή υπηρεσία «Πιστοποιητικά Δημοτολογικής Αστικής Κατάστασης» του πληροφοριακού συστήματος «Μητρώο Πολιτών» με τις ακόλουθες μεθόδους:
• Λήψη Πιστοποιητικού Οικογενειακής Κατάστασης
• Λήψη πιστοποιητικού εγγυτέρων συγγενών
• Λήψη εγγυτέρων συγγενών με προσωπικά στοιχεία
• Αναζήτηση οικογενειακών μερίδων πολίτη και γονέων
• Λήψη γραμμογραφημένων εγγραφών της οικογενειακής κατάστασης και των τέκνων (ανήλικα και ενήλικα) ενός πολίτη, ανεξαρτήτως οικογενειακής μερίδας
β) διαδικτυακή υπηρεσία «Λήψη Ληξιαρχικών Πράξεων» του πληροφοριακού συστήματος «Μητρώο Πολιτών» με τις ακόλουθες μεθόδους:
• Με βάση έναν συγκεκριμένο Α.Φ.Μ.
• Με βάση έναν συγκεκριμένο Α.Μ.Κ.Α.
• Αναζήτηση με προσωπικά στοιχεία
• Αναζήτηση με προσωπικά στοιχεία και ημερομηνία Θανάτου
γ) διαδικτυακή υπηρεσία «Στοιχεία για κατάσταση απασχόλησης» του πληροφοριακού συστήματος ΕΡΓΑΝΗ που διαχειρίζεται το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τις ακόλουθες μεθόδους:
• Αναζήτηση με βάση ΑΦΜ
• Στοιχεία εργασιακής κατάστασης του εργαζομένου για μια συγκεκριμένη ημερομηνία με βάση τον ΑΦΜ του εργαζόμενου
δ) διαδικτυακή υπηρεσία «Τρέχουσα εργασιακή κατάσταση» από το πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ που διαχειρίζεται το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τη μέθοδο αναζήτησης βάσει ΑΦΜ του εργαζομένου.
ε) διαδικτυακή υπηρεσία «Βασικές Πληροφορίες από Μητρώο Γ.Ε.ΜΗ.» από το πληροφοριακό σύστημα Γ.Ε.ΜΗ.
στ) διαδικτυακή υπηρεσία «Στοιχεία Διοικητικού Συμβουλίου Επιχείρησης» από το πληροφοριακό σύστημα Γ.Ε.ΜΗ. με τη μέθοδο «Μέλη του ΔΣ ενός Νομικού Προσώπου».
ζ) διαδικτυακή υπηρεσία «Επιβεβαίωση Στοιχείων από Μητρώο Γ.Ε.ΜΗ.» από το πληροφοριακό σύστημα Γ.Ε.ΜΗ. με τις ακόλουθες μεθόδους:
• Έλεγχος ΑΦΜ και Αριθμού Μητρώου Γ.Ε.ΜΗ.
• Έλεγχος ύπαρξης ΑΦΜ στο μητρώο Γ.Ε.ΜΗ.
η) διαδικτυακή υπηρεσία «Αναζήτηση στοιχείων Σύστασης Εταιρειών στην ΥΜΣ» από το πληροφοριακό σύστημα Γ.Ε.ΜΗ. με τις ακόλουθες μεθόδους:
• Λήψη στοιχείων εταιρειών με μέρος της επωνυμίας τους
• Λήψη στοιχείων εταιρειών με βάση την ημερομηνία σύστασης.
Κλειδί η διαλειτουργικότητα
Πλέον, δηλαδή, οι ελεγκτικές αρχές μέσα από τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων, θα μπορούν με το «Eispraxis» να αντλούν πληροφορίες για τα εισοδήματα και τα περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη από όλα τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, το Taxis, το Taxisnet, το Icisnet, το Elenxis καθώς και από τρίτους (Κτηματολόγιο, πιστωτικά ιδρύματα, συμβολαιογράφοι, Χρηματιστήριο, ΕΡΓΑΝΗ, ΓΕΜΗ κ.ά.).
Ανάλογα με την οφειλή θα διαμορφώνεται ένας φάκελος και με βάση το εάν διαθέτει ή όχι ο οφειλέτης την ανάλογη οικονομική δυνατότητα θα ειδοποιείται με ηλεκτρονικά μηνύματα για την τακτοποίηση της εκκρεμότητας. Θα υπάρχει βέβαια σε περίπτωση μη συμμόρφωσης η “δαμόκλειος σπάθη” των κατασχέσεων και των δεσμεύσεων τραπεζικών λογαριασμών.
Πηγή: reporter.gr