Πηγή: sepe.gr
Πρόθυμοι να συνεχίσουν – και να εντείνουν – τις online αγορές και μετά το πέρας της πανδημίας, εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές. Ωστόσο, ζητήματα όπως οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις, αλλά και το κόστος παράδοσης, μπορούν να λειτουργήσουν ως τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας.
Ένας στους δύο καταναλωτές στην Ελλάδα έχει την πρόθεση να αυξήσει τις online αγορές ορισμένων, τουλάχιστον, ειδώνΈνας στους δυο Έλληνες καταναλωτές (50%) έχει την πρόθεση να αυξήσει τις online αγορές ορισμένων, τουλάχιστον, ειδών μακροπρόθεσμα. Ωστόσο, η στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο, σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, βρήκε πολλούς καταναλωτές, αλλά και το λιανεμπόριο και τα κανάλια διανομής, απροετοίμαστους. Έτσι, το 49% των Ελλήνων καταναλωτών προβληματίζεται για τους αργούς χρόνους και το 47% για το υψηλό κόστος παράδοσης.
Το ποσοστό των Ελλήνων, που προβληματίζονται για τις καθυστερήσεις στην παράδοση/παραλαβή των προϊόντων είναι κατά πολύ υψηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο (29%), αλλά και από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (28%). Επίσης, είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο ποσοστό χωρών, όπως η Ιταλία (26%) και η Ισπανία (31%).
Μάλιστα, οι χρόνοι παράδοσης αναδεικνύονται ως σημαντικός παράγοντας σε όλες τις επιμέρους ομάδες του ελληνικού πληθυσμού, εντονότερα δε, στις νεότερες ηλικίες και στους άντρες, που ενδεχομένως έχουν μικρότερη ανεκτικότητα και από γεωγραφικής σκοπιάς, ιδιαίτερα στην Αττική.