Πηγή: dianeosis.org
Τι πρέπει να αλλάξει στο σύστημα της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα; Η διαΝΕΟσις δημοσιεύει δύο νέα policy papers για το θέμα.
Ποιές είναι οι προοπτικές που διαμορφώνονται για την ελληνική οικονομία και κοινωνία μετά από το σοκ της πανδημίας; Πόσο επλήγησαν βασικοί και κρίσιμοι τομείς της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας; Πόσο απαραίτητος είναι ένας αναπροσανατολισμός του παραγωγικού μοντέλου της χώρας και προς ποια κατεύθυνση;
Η διαΝΕΟσις, ξεκινώντας από το φθινόπωρο του 2020, δημοσιεύει μια σειρά από έρευνες και policy papers. Τα κείμενα αυτά περιλαμβάνουν μια συνοπτική αποτύπωση της σημερινής κατάστασης και των βασικών προβλημάτων σε κάθε έναν από τους κρίσιμους κλάδους, και θα καταλήγουν σε συγκεκριμένες βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προτάσεις πολιτικής για την επίλυσή τους.
Τα πιο πρόσφατα είναι δύο κείμενα για την επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση τόσο των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όσο και των ενηλίκων. Στο πρώτο από αυτά, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά Μιλτιάδης Νεκτάριος και ομάδα ερευνητών αναλύουν τον τρόπο λειτουργίας της αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης δευτεροβάθμιου επιπέδου, και προτείνουν συγκεκριμένες προτάσεις πολιτικής για τη διόρθωση της πολύ προβληματικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται σήμερα. Στο δεύτερο, ο ομότιμος καθηγητής εκπαίδευσης ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Αλέξης Κόκκος γράφει για το πώς λειτουργεί η εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων στην Ελλάδα και για τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που θα μπορέσουν να βελτιώσουν τα πολύ ανησυχητικά αποτελέσματα και σε αυτό τον τομέα.