Κρουαζιέρα Πυλώνας Ανάπτυξης Του Θωμά Χαριτάκη, Προέδρου Επιμελητηρίου Λασιθίου.
Το Επιμελητήριο Λασιθίου ενοικίασε-με την πολύτιμη βοήθεια της Περιφέρειας Κρήτης- περίπτερο 24τμ., για τα λιμάνια της Κρήτης που ήθελαν να συμμετέχουν, στην πρόσφατη κλαδική έκθεση Seatrade Europe 2017. Έτσι τα λιμάνια του Αγίου Νικολάου, της Σητείας και του Ρεθύμνου ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και συμμετείχαν δωρεάν στο μεγαλύτερο κρουαζιερικό γεγονός στην Ευρώπη για την φετινή χρονιά.
Τα λιμάνια και οι εκπρόσωποι τους είχαν ετοιμάσει ειδικό τεχνικό υλικό παρουσιάζοντας μέσω προκαθορισμένων ραντεβού τα χαρακτηριστικά και συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, προσπαθώντας έτσι να προσελκύσουν περισσότερες προσεγγίσεις για τα επόμενα χρόνια. Ως γνωστόν, η κρουαζιέρα στην ευρύτερη περιοχή μας αντιμετωπίζει πρόβλημα καθώς η κατάσταση στην γειτονική Τουρκία και την Βόρεια Αφρική δεν έχει αλλάξει ακόμη σημαντικά την ψυχολογία των επιβατών. Για το 2017 στην περιοχή του Αιγαίου αναμένετε μείωση επιβατών περίπου 15 με 20% σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία.
Αξιολογώντας και αναλύοντας τα στοιχεία και τις κατευθύνσεις από το παράλληλο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε κατά την διάρκεια της έκθεσης και μέσα από τα δεδομένα που δόθηκαν από τους επικεφαλείς των εταιρειών κρουαζιέρας σχετικά με την κατάσταση και το μέλλον της κίνησης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο, μπορούμε να πούμε ότι τρία είναι τα βασικά συμπεράσματα:
- Η ψυχολογία των επιβατών παραμένει βασικό χαρακτηριστικό που διαμορφώνει τα δρομολόγια.
- Η συνεργασία του λιμανιού με τους τοπικούς φορείς του προορισμού είναι πάρα πολύ σημαντική.
- Η επιτυχία και η συμμετοχή των επιβατών στις εκδρομές μπορεί να κρίνει το αποτέλεσμα.
Ως βασικό μας οδηγό την συνεργασία με τα λιμάνια του Νομού, που έχει ξεκινήσει αρκετό καιρό τώρα, το Επιμελητήριο Λασιθίου θα αναλάβει σύντομα μια ακόμη πρωτοβουλία αναφορικά με την βελτίωση της ψυχολογίας των προσδοκώμενων επιβατών, μέσα από την ουσιαστική προβολή της Κρουαζιέρας και των προορισμών του νησιού στις κλασικές τουριστικές εκθέσεις που συμμετέχει η Περιφέρεια Κρήτης. Η προβολή της κρουαζιέρας και των δυνατοτήτων του νησιού μπορεί να αυξήσει την ζήτηση, να αντιστρέψει την κακή ψυχολογία και να «αναγκάσει» τις εταιρείες κρουαζιέρας να επιστρέψουν ακόμα πιο δυναμικά.
Το Επιμελητήριο Λασιθίου πραγματοποιεί επίσης σειρά ερευνών μέτρησης της απόδοσης των προορισμών ως κρουαζιερικών, με την πραγματοποίηση προσωπικών συνεντεύξεων σε επαρκή δείγματα επισκεπτών. Μετά την σχετική ανάλυση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, θα τεθούν συγκεκριμένοι στόχοι και στις 12 κατηγορίες/πεδία έρευνας που εξετάστηκαν και θα γίνουν συγκεκριμένες παρεμβάσεις όπου απαιτείται.
Η κρουαζιέρα πρέπει να ενταχθεί δυναμικά στην τουριστική προβολή της Κρήτης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό μέσω ενός στρατηγικού σχεδιασμού τριετίας, με την δημιουργία κατάλληλου υποστηρικτικού και προωθητικού υλικού για τους επιβάτες, ώστε να ενισχυθεί η ζήτηση και να γίνει η Κρήτη προορισμός κρουαζιέρας 365 μέρες τον χρόνο.