Πηγή: cretanbusiness.gr
«Υπεραισιοδοξία, Προβληματισμός ή Ευκαιρία, για Κρήτη παντού;». Με τον τίτλο αυτό ξεκινήσαμε τη σαιζόν του 2022 αλλά και την αρθρογραφία μας, γλυκοκοιτάζοντας το πρώτο, επιφυλασσόμενοι για το δεύτερο, πιστεύοντας στο τρίτο… Τελικά, ευτυχώς ή δυστυχώς, η χρονιά, προχωρώντας προς την κορύφωσή της, δείχνει ότι μας επιφύλαξε και τα τρία, σα να μην ήθελε να μας κάνει το χατίρι ένα πράμα ή αλλιώς, για να μας επιβεβαιώσει ξανά ότι η ζωή, η αγορά, η κάθε πραγματικότητα, εν ολίγοις κι αυτή του Τουρισμού, είναι πολυπρόσωπη και πολυδιάστατη, όπως και εμείς, οι Άνθρωποι.
Η διπλή πραγματικότητα του 2022 – Οι αριθμοί και οι εισπράξεις…
Πριν από (3) μέρες, ο Αερολιμενάρχης του Ηρακλείου και του «Ν. Καζαντζάκης», μας έστειλε τα στοιχεία του για τον Ιούνιο με μια «μείωση» που ίσως είναι η πιο γλυκιά μείωση που έχουμε βιώσει ποτέ! Οι αφίξεις για τον 6ο του 2022 από το εξωτερικό έφτασαν τις 542.820, σε σχέση με τις 543.179 του αντίστοιχου μήνα του 2019, μια διαφορά 359 επισκεπτών ή 0,07%, ενώ κάτι αντίστοιχο έγινε και στις αφίξεις του εσωτερικού με 54.770 φέτος και 55.432 το 2019, μια διαφορά 662 επισκεπτών ή 1,19%, αφήνοντας συνολικά «πίσω» τον Ιούνιο του 2022 κατά 0,17% ή σε κεφάλια 1.011 επιβάτες!
Αν εμείς οι ίδιοι δηλώναμε ότι η χρονιά έχει τον τίτλο «στο κατόπι του 2019», επιβεβαιωθήκαμε πλήρως. Και επιβεβαιώθηκε ότι ο προορισμός Κρήτη είναι με κεφαλαίο το «Π» και το δείχνουν όλες οι αναφορές από το εξωτερικό και μας καλούν και πάλι σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου να μιλήσουμε για την Κρήτη, από τώρα, για το τέλος της σαιζόν. Και ακόμα και αν δεν θέλουμε να «ευλογήσουμε τα γένια μας», ακόμα και αν όλο αυτό είναι ομαδική – συνολική προσπάθεια, ακόμα κι αν η σαιζόν έχει πολύ πίσω της, μπορούμε να το υπερηφανευτούμε, θεσμικά πάμε καταπληκτικά.
Την ίδια στιγμή όμως, η πραγματικότητα των επιχειρηματιών του τουρισμού δείχνει να είναι δύσκολη, πολύ πιο δύσκολη απ’ ότι θα περιμέναμε ακόμα και μετά από (2) καταστροφικά χρόνια, σα να βρέθηκαν νέα βαρίδια που πρέπει να σηκώσουμε, σαν κάτι να θολώνει την υπέροχη εικόνα των αριθμών, σαν να ήρθε και σε μας η θλιβερή αλήθεια, οι αριθμοί να πηγαίνουν καλά, αλλά οι άνθρωποι και οι επιχειρηματίες όχι και αν το «δεν πάμε καλά» είναι σχετικό, από μόνος του αυτός ο προβληματισμός πρέπει ν’ αναλυθεί, όχι από την μεριά των αιτίων, αλλά του αποτελέσματος τους.