Από το γραφείο ΟΕΥ του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Τορόντο λάβαμε ενημέρωση σχετικά με μελέτη για την καναδική αγορά βέγκαν προϊόντων διατροφής
Συνοπτικά, συνοψίζουμε ως εξής:
- Η καναδική αγορά βέγκαν ειδών διατροφής είναι ταχέως αναπτυσσόμενη, όπως συμβαίνει και σε άλλες αγορές, ιδίως ανεπτυγμένων οικονομιών.
- Ο Καναδάς, μαζί με τις ΗΠΑ, αντιμετωπίζονται ως ενιαία αγορά της Βορείου Αμερικής, σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά, τις τάσεις και τις προοπτικές.
- Οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να εξετάσουν εγκαίρως την στροφή των καταναλωτών προς την χορτοφαγική ή βέγκανδιατροφή και να αναπτύξουν τα αντίστοιχα προϊόντα.
- Τα προϊόντα βέγκαν συνιστάται να ξεχωρίζουν έναντι των άλλων, ως προς την συσκευασία / τυποποίηση, ως διακριτή κατηγορία.
- Η χρήση ιδιαίτερου σήματος βέγκαν μπορεί να βοηθήσει στην δημιουργία διακριτής ταυτότητας προϊόντος. Ωστόσο, δεν υπάρχει κοινώς αποδεκτό διεθνές ή ευρωπαϊκό σήμα.
- Δεν υπάρχει ακόμη ενιαία πιστοποίηση προϊόντων βέγκαν.
- Οι στατιστικές εισαγωγών—εξαγωγών δεν προσφέρονται για την εξαγωγή συμπερασμάτων, γιατί τα προϊόντα βέγκαν εντάσσονται στις υφιστάμενες δασμολογικές κατηγορίες προϊόντων φυτικής προέλευσης.
- Τα βέγκαν υποκατάστατα γαλακτοκομικών προϊόντων δεν αντιμετωπίζουν την δυσμενή δασμολογική μεταχείριση που αντιμετωπίζουν τα εισαγόμενα γαλακτοκομικά προϊόντα στον Καναδά αλλά και σε άλλες χώρες. Συνεπώς, φερ’ ειπείν ένα φυτικό υποκατάστατο βουτύρου, έχει μηδενικό εισαγωγικό δασμό, και άρα έχει πλεονέκτημα έναντι του αντίστοιχου γαλακτοκομικού προϊόντος που μπορεί να επιβαρύνεται με δασμό άνω του 200%.
- Για την προώθηση προϊόντων βέγκαν που έχουν αντιπρόσωπο / εισαγωγέα στον Καναδά, μπορεί να ενδείκνυται η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προώθησή τους στους καταναλωτές, εφ’ όσον βεβαίως αυτό δικαιολογείται από τον όγκο πωλήσεων.